Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de ofte stilede spørgsmål om Kviknet og bredbåndsabonnementer fra Kviknet. Mangler du svar på dine spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på email kundeservice@kviknet.dk eller telefon 88 44 11 12.

Hvem er Kviknet

Kviknet er et dansk bredbåndsselskab etableret i 2013 med egen kundeservice og teknisk support. Kviknet har, siden opstarten, ønsket at skabe konkurrence i det danske bredbåndsmarked, som i sin tid var domineret af få store bredbåndsudbydere. Kviknet vil differentiere sig og tilbyde danskerne mulighed for høje internethastigheder igennem billige bredbåndsabonnementer og samtidig levere god kundeservice og kompetent teknisk rådgivning.

Hvem ejer Kviknet?

Fra januar 2022 blev Kviknet en del af EWII Koncernen. EWII Koncernen er leverandør af el, vand, varme og fibernet med afsæt i Trekantområdet. Begge selskaber er optaget af ordentlighed og kvalitet i skøn forening.

Hvorfor kan Kviknet lave så gode tilbud på bredbånd?

Kviknet arbejder intensivt på at holde alle omkostninger nede, for at kunne give gode tilbud på bredbånd. De gode tilbud på bredbånd kan kun bestilles online eller via telefon. Kviknet har ikke etableret fysiske forretninger, og du vil ikke møde en Kviknet sælger på gaden. Kviknet har dog stadig et ønske om at skabe en sund forretning.

Hvor kan jeg finde Kviknet priser?

Du finder priser, når du laver et adresseopslag på forsiden af hjemmesiden. Her får du priserne, som gælder på din adresse for den eller de teknologier, vi kan levere hos dig. Kviknet leverer bredbånd i hele Danmark via telefonstik, kabel-TV og fibernet, hvor vi lejer os ind på net ejernes kabler. Din abonnementspris afhænger derfor både af den valgte hastighed, bredbånds teknologi, men også af din geografi eller hvis du f.eks. bor i en bestemt boligforening.

Bestilling af bredbånd

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål til bestilling af bredbånd.

Hvor lang leveringstid har I?

H3 Hvor lang leveringstid har I? I nogle tilfælde kan vi levere bredbånd i løbet af 3 dage på din adresse. I andre tilfælde kan der gå op til 3 uger, hvis der skal graves ud til fibernet, opsættes fiberboks og installeres et nyt stik i din bolig. De fleste er etableret i løbet af ca. en uge med et nyt abonnement fra Kviknet.

Leverer Kviknet bredbånd gennem telefon- eller antennestikket?

De to teknologier er meget forskellige og Kviknet leverer begge teknologier. Derudover leverer Kviknet også bredbånd via fibernet i hele Danmark. Lav et adresseopslag på forsiden af hjemmesiden og se, hvad Kviknet kan levere på din adresse.

Kræver en internetforbindelse et telefonabonnement?

Nej. Et telefonabonnement er ikke et krav for at kunne få en internetforbindelse.

Hvilken hastighed kan jeg forvente?

Kviknet anvender TDC's kobbernet. Derfor kan du, som regel, få den hastighed vi tilbyder, når du bestiller. I visse tilfælde kan kobberet være af dårlig kvalitet, hvilket vil nedsætte den mulige hastighed. Vi garanterer en hastighed på kabel, der afviger med max 20 %. Der er ingen garanti på hastigheden via wi-fi, da det afhænger af lokale forhold i din bolig, herunder støj fra andre trådløse netværk. Læs mere om wi-fi

Er der garanti på pingtid?

Nej. Vi kan desværre ikke give nogen garanti på pingtid. Du kan dog teste, hvordan det ser ud lige nu på vores looking glass..

Er der nogen forbrugsgrænser på download eller upload?

Nej. Kviknet har ingen begrænsning, så du kan downloade og uploade ubegrænset på dit abonnement.

Kan jeg få fiber installeret?

Hvis der tidligere har været fibernet på din adresse, har du med stor sandsynlighed allerede en fiberboks installeret og kan købe abonnement på fiberbredbånd. Hvis der ikke er etableret en forbindelse til fibernettet på din adresse, skal du have besøg af en tekniker, som sætter installationen op, og/eller sørger for udgravning frem til din bolig. Læs mere om fibernet her.

Kan jeg få en fast IP-adresse?

En Internetforbindelse fra Kviknet leveres som standard med en privat IPv4-adresse og Carrier Grade NAT. En fast, dedikeret offentlig IPv4-adresse kan tilkøbes.

Kan jeg tilkøbe IP-telefoni?

Nej. Du kan dog sagtens få bredbånd fra Kviknet og samtidig få leveret IP-telefoni fra en anden udbyder.

Er det et krav, at jeg har et TV-abonnement?

Det afhænger af din adresse, og om du får internet via telefonstik, antennestik eller fiber. Hvis et TV-abonnement er påkrævet, oplyses det under bestillingen.

Router og wi-fi

Forstå dit udstyr og find vejledning til opsætning og installering.

Hvad er en router?

En router er en elektronisk enhed, udformet som en lille boks, som du skal tilslutte for at kunne sende information mellem internettet og din pc samt alle de andre tilsluttede elektroniske enheder. En router er den nødvendige enhed, der skal til for at du kan modtage internet fra din udbyder.

Hvad gør en router?

Routeren fordeler internetsignalet i dit hjem. Du har mulighed for at tilkoble kabler fra din router og direkte til spillekonsoller, tv, pc og andre enheder, for at kunne udnytte internethastigheden maksimalt. Din router kan også sende trådløst internet (wi-fi) ud i din bolig, her kan du dog opleve visse begrænsninger. Læs mere om wi-fi

Hvilken router leverer Kviknet?

Den router, du får leveret fra Kviknet matcher dit abonnement og den internetløsning, du har mulighed for at bestille. Vi leverer derfor ikke samme router til alle internetløsninger. I Kviknet er vi bevidste om vores valg af routere og indkøber altid markedets bedste routere til prisen. En router fra Kviknet er klar til brug med trådløst netværk fra starten.

Find video-guides og installationsvejledninger:

Er en fiberboks det samme som en router?

En fiberboks er ikke det samme som en router og kan ikke levere trådløst internet (wi-fi). Fiberboksen installeres altid af en tekniker indvendig i din bolig udfor fiberrørets udvendige placering. Fiberkablet føres igennem husmuren og tilsluttes fiberboksen indvendigt, herefter kan du få forbindelse med fibernettet. Routeren skal tilsluttes fiberboksen, for at du kan få fuldt udbytte af dit fibernet. Routeren kan du, under normale omstændigheder, selv tilslutte uden besøg af en tekniker.

Hvad er Pair Bonding?

Pair Bonding er, når man anvender 2 kobberledninger (telefonledninger) for at fordoble hastigheden. Pair Bonding kan anvendes, hvis man ikke kan opnå en tilstrækkelig høj hastighed på en enkelt telefonledning. Pair Bonding kræver et teknikerbesøg, da der skal installeres et specielt telefonstik med to udgange. Derudover skal man have leveret en trådløs router fra Kviknet, eller et pair bonding modem, som kan tilsluttes med to telefonkabler.

Se de mest besøgte artikler:

Mit Kviknet

Vi har samlet al information om dit abonnement overdragelse, opgradering, opsigelse og flytning på denne side.

Hvor lang er bindingsperioden?

Der er ingen binding på dit abonnement fra Kviknet, men du har som udgangspunkt 30 dages opsigelse. Kontakt gerne kundeservice på 88 44 11 12.

Kan I opsige mit nuværende bredbåndsabonnement for mig?

Ja. Når du når du opretter dig som kunde i Kviknet, skal du blot vælge din nuværende udbyder og indtaste dit nuværende kundenummer. Herefter kan vi overtage din internetforbindelse og du sikres derved kortest muligt nedetid. Du skal dog være opmærksom på, at du kan have en bindingsperiode eller et opsigelsesvarsel hos din nuværende udbyder.

Kan jeg beholde min forbindelse hos Kviknet, hvis jeg flytter?

Hvis det er muligt at etablere en bredbåndsforbindelse på din nye adresse, kan vi godt flytte dit abonnement til din nye adresse. Tjek for en god ordens skyld, om Kviknet kan levere samme teknologi og hastighed på din nye adresse, inden du melder flytning.

Hvordan flytter jeg mit abonnement til en ny adresse?

Du kan bestille en flytning af din bredbåndsforbindelse ved at logge ind på hjemmesiden og trykke på knappen 'Bestil flytning'. Husk at bestille flytning i god tid. På den måde kan vi sikre, at bredbåndforbindelsen er klar den dag, du flytter ind i din nye bolig. Du er velkommen til at kontakte kundeservice for at klarlægge dine muligheder for et abonnement på din nye adresse, og så hjælper vi med flytningen.

Skal jeg have besøg af en tekniker?

Langt de fleste kunder behøver ikke et teknikerbesøg for at få etableret en internetforbindelse. I ganske få tilfælde kan det være nødvendigt med teknikerbesøg, hvis din installation fejler.
Bredbåndsabonnementer kan være en jungle at finde rundt i. Hvad betyder hastighederne og teknologierne, og hvorfor har vi så mange valg. Du kan måske finde svar igennem nogle af vores mest læste artikler:

Forstå din regning og betaling

Jeg har spørgsmål til min regning!

Få en hurtig gennemgang af, hvordan din regning skal forstås i denne video. Hvis du stadig har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os via e-mail eller telefon.

Hvor ofte skal jeg betale regninger?

Hos Kviknet betaler du bagud på dit abonnement. Vi trækker automatisk beløbet fra dit betalingskort i slutningen af måneden. Har du været kunde i Kviknet i mange år, kan du stadig være tilknyttet forudbetaling men vil automatisk blive skiftet over til månedlige afregning bagudrettet.

Kan jeg tilmelde til Betalingsservice?

Nej. I Kviknet er det afregning med betalingskort. Du tilknytter et betalingskort til dit køb og herefter betaler du med automatisk kortbetaling.

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

Du kan betale dit abonnement med Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro

Kan I sende mig et girokort?

Ja, men det koster et gebyr på 49 kr., da vi skal håndtere din betaling manuelt. Vi anbefaler derfor, at du vælger den gratis løsning med kortbetaling.

Kan jeg udskyde min betaling?

Ja, du kan udskyde din betaling 1 måned, hvis du kontakter Kviknets kundeservice. Det koster 49 kr., som trækkes ved næste betaling. Din første regning kan ikke udskydes.

Hvor mange Mbit har jeg brug for Hvor mange Mbit har jeg brug for Ping og Latency Det bedste internet til gaming