Generelt
Hvorfor er Kviknet billigere end de andre?
Kviknet arbejder intensivt på at holde omkostningerne nede og tilbyde markedets billigste bredbåndsforbindelser. Vi har intet dyrt hovedkontor eller omkostningstunge butikker, og vi sælger kun via internettet. Du vil derfor aldrig møde en irriterende sælger fra Kviknet på gågaden.
Kviknet arbejder intensivt på at holde omkostningerne nede og tilbyde markedets billigste bredbåndsforbindelser. Vi har intet dyrt hovedkontor eller omkostningstunge butikker, og vi sælger kun via internettet. Du vil derfor aldrig møde en irriterende sælger fra Kviknet på gågaden.
Hvilken kvalitet kan jeg forvente?
Kviknet anvender TDC's kobbernet — det gør alle andre ADSL-udbydere på det danske marked i øvrigt også. Rent teknisk er der derfor ingen forskel på, om du køber dit internet hos Kviknet eller hos vores konkurrenter. Vi er bare billigere!
Kviknet anvender TDC's kobbernet — det gør alle andre ADSL-udbydere på det danske marked i øvrigt også. Rent teknisk er der derfor ingen forskel på, om du køber dit internet hos Kviknet eller hos vores konkurrenter. Vi er bare billigere!
Hvorfor er min uploadhastighed højere, end det jeg har bestilt?
Hvis det er teknisk muligt, vil Kviknet altid levere den højest mulige uploadhastighed uden merpris. Hvis du fx bestiller en 20/2 Mbit/s forbindelse, men din forbindelse kan bære 10 Mbit/s upload, vil vi levere en 20/10 Mbit/s til samme pris. Det er dog ikke altid, at det er muligt - det kommer helt an på kvaliteten af TDC's kobberledning.
Hvis det er teknisk muligt, vil Kviknet altid levere den højest mulige uploadhastighed uden merpris. Hvis du fx bestiller en 20/2 Mbit/s forbindelse, men din forbindelse kan bære 10 Mbit/s upload, vil vi levere en 20/10 Mbit/s til samme pris. Det er dog ikke altid, at det er muligt - det kommer helt an på kvaliteten af TDC's kobberledning.
Hvor lang leveringstid har I?
I nogle tilfælde helt ned til 3 dage — i andre tilfælde kan der gå op til 3 uger. Vores erfaring er dog, at langt de fleste kunder kommer på i løbet af ca. en uge.
I nogle tilfælde helt ned til 3 dage — i andre tilfælde kan der gå op til 3 uger. Vores erfaring er dog, at langt de fleste kunder kommer på i løbet af ca. en uge.
Bruger I telefon- eller antennestik?
Det afhænger af din adresse. Check din adresse for at se, hvad vi kan tilbyde.
Det afhænger af din adresse. Check din adresse for at se, hvad vi kan tilbyde.
Kræver en internetforbindelse fra jer et telefonabonnement?
Nej.
Nej.
Kan jeg få IP-telefoni hos jer?
Nej. Du kan dog sagtens få bredbånd fra Kviknet og samtidig købe et abonnement på IP-telefoni hos en helt anden udbyder.
Nej. Du kan dog sagtens få bredbånd fra Kviknet og samtidig købe et abonnement på IP-telefoni hos en helt anden udbyder.
Kræver I et TV-abonnement?
Det afhænger af din adresse, og om du får internet via telefonstik, antennestik eller fiber. Hvis et TV-abonnement er påkrævet, oplyses det under bestillingen.
Det afhænger af din adresse, og om du får internet via telefonstik, antennestik eller fiber. Hvis et TV-abonnement er påkrævet, oplyses det under bestillingen.
Hvilken router leverer I?
Vores router er en Inteno DG200 router med indbygget modem. Den kommer klar til brug med trådløst netværk, som er lige til at koble sig på.
Routeren har følgende specifikationer:

Routeren har følgende specifikationer:
- Wi-Fi (802.11 b/g/n/ac)
- Dual-Band, 2.4 GHz og 5 GHz
- 4 LAN porte
- Simpelt brugerinterface
- Interne antenner
- Installationsvejledning til router medfølger (kan hentes her)
- NB! Routeren kommer uden telefon-porte
Hvilket modem leverer I?
Vores modem er et TDC modem. Det er ikke muligt at konfigurere noget på modemmet. Du kan tilslutte din egen router efter modemmet eller slutte din computer direkte til modemmet.
Installationsvejledning til modem medfølger (kan hentes her)

Installationsvejledning til modem medfølger (kan hentes her)
Hvad er Pair Bonding?
Pair Bonding er, når man anvender 2 telefonledninger for at fordoble hastigheden. Det kan anvendes, hvis man ikke kan få en tilstrækkelig høj hastighed på en enkelt telefonledning, og det kræver oprettelse med teknikerbesøg, da der skal installeres et specielt telefonstik med to udgange. Derudover skal man have en trådløs router fra os, eller et pair bonding modem, som kan tilsluttes med to telefonkabler.
Pair Bonding er, når man anvender 2 telefonledninger for at fordoble hastigheden. Det kan anvendes, hvis man ikke kan få en tilstrækkelig høj hastighed på en enkelt telefonledning, og det kræver oprettelse med teknikerbesøg, da der skal installeres et specielt telefonstik med to udgange. Derudover skal man have en trådløs router fra os, eller et pair bonding modem, som kan tilsluttes med to telefonkabler.
Abonnement
Hvilken hastighed kan jeg forvente?
Kviknet anvender TDC's kobbernet. Derfor kan du som regel få den hastighed, vi tilbyder, når du bestiller. I visse tilfælde kan kobberet være af dårlig kvalitet, hvilket vil nedsætte den mulige hastighed. Vi garanterer en hastighed på kabel, der afviger med max 20 %. Der er ingen garanti på hastigheden via wifi, da den afhænger af lokale forhold i din bolig, herunder støj fra andre trådløse netværk.
Kviknet anvender TDC's kobbernet. Derfor kan du som regel få den hastighed, vi tilbyder, når du bestiller. I visse tilfælde kan kobberet være af dårlig kvalitet, hvilket vil nedsætte den mulige hastighed. Vi garanterer en hastighed på kabel, der afviger med max 20 %. Der er ingen garanti på hastigheden via wifi, da den afhænger af lokale forhold i din bolig, herunder støj fra andre trådløse netværk.
Kan I opsige mit nuværende bredbåndsabonnement for mig?
Hvis du har internet via dit telefonstik, kan vi godt opsige dit nuværende bredbåndsabonnement for dig. Når du opretter dig hos os, skal du blot vælge din nuværende udbyder og indtaste dit nuværende kundenummer. Herefter kan vi overtage din forbindelse og du sikres derved kortest muligt nedetid. Du skal være opmærksom på at du måske har en bindingsperiode eller et opsigelsesvarsel hos din nuværende udbyder.
Hvis du har internet via dit telefonstik, kan vi godt opsige dit nuværende bredbåndsabonnement for dig. Når du opretter dig hos os, skal du blot vælge din nuværende udbyder og indtaste dit nuværende kundenummer. Herefter kan vi overtage din forbindelse og du sikres derved kortest muligt nedetid. Du skal være opmærksom på at du måske har en bindingsperiode eller et opsigelsesvarsel hos din nuværende udbyder.
Er der nogen forbrugsgrænser på download eller upload?
Nej, hos os kan du downloade og uploade fuldstændig ubegrænset.
Nej, hos os kan du downloade og uploade fuldstændig ubegrænset.
Er der garanti på pingtid?
Nej, vi kan desværre ikke give nogen garanti på pingtid. Du kan dog teste, hvordan det ser ud lige nu på vores looking glass.
Nej, vi kan desværre ikke give nogen garanti på pingtid. Du kan dog teste, hvordan det ser ud lige nu på vores looking glass.
Kan jeg beholde min forbindelse hos Kviknet, hvis jeg flytter?
Hvis det er muligt at etablere en forbindelse på din nye adresse, kan vi godt flytte din forbindelse. Du skal dog være opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er sikkert, at du kan opnå samme hastighed på den nye adresse som på den gamle.
Du kan bestille en flytning af din forbindelse ved at logge ind på hjemmesiden og trykke på knappen 'Bestil flytning'. Det er en god idé at bestille flytning i god tid. På den måde kan vi nemlig sørge for, at forbindelsen er oppe at køre den dag, du flytter ind.
Hvis du gerne vil vide mere om hvilken hastighed, du kan få på den nye adresse, kan du tage kontakt til os. Så kan vi undersøge det nærmere.
Hvis det er muligt at etablere en forbindelse på din nye adresse, kan vi godt flytte din forbindelse. Du skal dog være opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er sikkert, at du kan opnå samme hastighed på den nye adresse som på den gamle.
Du kan bestille en flytning af din forbindelse ved at logge ind på hjemmesiden og trykke på knappen 'Bestil flytning'. Det er en god idé at bestille flytning i god tid. På den måde kan vi nemlig sørge for, at forbindelsen er oppe at køre den dag, du flytter ind.
Hvis du gerne vil vide mere om hvilken hastighed, du kan få på den nye adresse, kan du tage kontakt til os. Så kan vi undersøge det nærmere.
Skal jeg have besøg af en tekniker for at få bredbånd fra Kviknet?
Langt de fleste kunder behøver ikke et teknikerbesøg for at få etableret en forbindelse. I ganske få tilfælde kan det være nødvendigt med teknikerbesøg. Fx hvis der ikke er etableret en forbindelse mellem dig og centralen, eller hvis du ikke har et brugbart telefonstik.
Langt de fleste kunder behøver ikke et teknikerbesøg for at få etableret en forbindelse. I ganske få tilfælde kan det være nødvendigt med teknikerbesøg. Fx hvis der ikke er etableret en forbindelse mellem dig og centralen, eller hvis du ikke har et brugbart telefonstik.
Opsigelse
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Kontakt os via e-mail. Bemærk, at vi har 6 måneders binding fra den dato, forbindelsen bliver etableret.
Kontakt os via e-mail. Bemærk, at vi har 6 måneders binding fra den dato, forbindelsen bliver etableret.
Hvor langt er mit opsigelsesvarsel?
30 dage, men du kan ikke opsige aftalen, før din bindingsperiode er udløbet.
30 dage, men du kan ikke opsige aftalen, før din bindingsperiode er udløbet.
Skal jeg selv returnere modem eller router?
Ja. Når du opsiger dit abonnement, sender Kviknet information om returnering af udstyret. Udstyr skal altid sendes med post og kan ikke afleveres personligt på Kviknets adresse.
Ja. Når du opsiger dit abonnement, sender Kviknet information om returnering af udstyret. Udstyr skal altid sendes med post og kan ikke afleveres personligt på Kviknets adresse.
Betaling
Jeg har spørgsmål til min regning!
Få en hurtig gennemgang af, hvordan din regning skal forstås i denne video. Hvis du stadig har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os via e-mail eller telefon.
Få en hurtig gennemgang af, hvordan din regning skal forstås i denne video. Hvis du stadig har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os via e-mail eller telefon.
Hvor ofte skal jeg betale?
Hos Kviknet betaler du forud. Du modtager en regning fra os 8 dage før den skal betales. Regninger hos Kviknet betales altid den sidste bankdag i måneden. Vi trækker automatisk beløbet fra dit betalingskort på forfaldsdatoen.
Hos Kviknet betaler du forud. Du modtager en regning fra os 8 dage før den skal betales. Regninger hos Kviknet betales altid den sidste bankdag i måneden. Vi trækker automatisk beløbet fra dit betalingskort på forfaldsdatoen.
Hvor meget forud skal jeg betale?
Du skal betale 2 måneder forud. Eksempel: Du modtager en regning fra os i slutningen af januar. Den sidste bankdag i januar står regningen til betaling. Regningen vil indeholde abonnementsbetaling for marts måned.
Du skal betale 2 måneder forud. Eksempel: Du modtager en regning fra os i slutningen af januar. Den sidste bankdag i januar står regningen til betaling. Regningen vil indeholde abonnementsbetaling for marts måned.
Hvorfor er den første regning højere, end jeg forventede?
Beløbet på din første regning vil være større end de efterfølgende regninger. Det skyldes, at du kan være oprettet midt i en måned, og du fremadrettet skal betale ved starten af hver måned. Din første regning vil derfor indeholde abonnement for resten af den måned, du er blevet oprettet i, samt abonnement for de næste 2 måneder. Hvis du har bestilt en trådløs router, installationshjælp eller andre tilvalg, betales dette også på den første regning.
Beløbet på din første regning vil være større end de efterfølgende regninger. Det skyldes, at du kan være oprettet midt i en måned, og du fremadrettet skal betale ved starten af hver måned. Din første regning vil derfor indeholde abonnement for resten af den måned, du er blevet oprettet i, samt abonnement for de næste 2 måneder. Hvis du har bestilt en trådløs router, installationshjælp eller andre tilvalg, betales dette også på den første regning.
Kan jeg betale med Betalingsservice?
Nej, det kan du ikke på nuværende tidspunkt. Du kan kun betale med betalingskort.
Nej, det kan du ikke på nuværende tidspunkt. Du kan kun betale med betalingskort.
Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
Vi tager imod Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro.
Vi tager imod Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro.
Kan I sende mig et girokort?
Ja, men det koster et gebyr på 49 kr., da vi skal håndtere din betaling manuelt. Vi anbefaler derfor betaling via betalingskort.
Ja, men det koster et gebyr på 49 kr., da vi skal håndtere din betaling manuelt. Vi anbefaler derfor betaling via betalingskort.
Kan jeg udskyde min betaling?
Ja, du kan udskyde din betaling 1 måned, hvis du kontakter Kviknets kundeservice. Det koster 49 kr., som trækkes ved næste betaling. Første regning kan ikke udskydes.
Ja, du kan udskyde din betaling 1 måned, hvis du kontakter Kviknets kundeservice. Det koster 49 kr., som trækkes ved næste betaling. Første regning kan ikke udskydes.