Fejlmelding af hastighed

Hvis din test af internethastighed viser en hastighed væsentligt under 80% af den hastighed, du har bestilt hos Kviknet, kan du fejlmelde din forbindelse online.

Udfyld kontaktformularen for fejlmelding efter test af internethastighed.

Lav et screenshot af resultatet fra din test af din internethastighed og vedhæft dette som dokumentation. Kviknet bruger din dokumentation, hvis vi skal fejlmelde din forbindelse til netejeren i dit område.

Test hastigheden af dit internet

Bredbånd speedtest viser ikke den hastighed, jeg har købt

En bredbånd speedtest kan ikke gennemskue, hvilken hastighed du har betalt i dit abonnement. En bredbånd speedtest vil vise dig den hastighed, der når ud til din enhed fra dit modem på det tidspunkt, hvor du laver en test af din internethastighed.

Der er stor forskel på, om du gennemfører en test af din internethastighed på en trådløs forbindelse, eller om du måler med et kabel tilsluttet dit modem. Hvis din hastighedstest måler 80 % eller mere med en kablet måling, kan vi desværre ikke gøre yderligere.

Vi oplever desværre mange fejlmeldinger, hvor det efterfølgende viser sig, at problemet ligger i kundens egen installation eller måde at måle internethastighed. Derfor godtager vi kun hastighedstests, der er udført præcis som beskrevet i vejledningen her på siden.

Bredbåndstest for Linux-brugere

Hvis du er Linux-bruger, kan du teste med iperf3 mod ookla.kviknet.dk - test med minimum 10 parallelle streams. Undlad venligst at opsætte cron jobs til tests, da serveren kun understøtter 1 test ad gangen.